Waarom

De gezondheidszorg kan zoveel beter: of het nu over het niveau van de gezondheid van ons als burgers gaat, of over de outcome van zorgprofessionals. Dat dat niet vanzelf gaat, weten we al vele jaren. Bij RediC doen we daar in ons eigen leven iets aan en we werken hard voor klanten die als zorgorganisatie of zorgprofessional dicht bij patiënten staan. Maar we willen meer...

Er is zoveel meer mogelijk om de gezondheidszorg beter te krijgen. Binnen RediC betrekken we daarom naast patiënten ook consumenten. Preventie staat daarbij centraal. Daarom zijn we op deze vier werkgebieden werkzaam:

  • Columbusreizen: in 2013 maakten we onze eerste succesvolle reis naar San Francisco en de Bay Area. We bezochten patiëntengroepen die met behulp van sensoren hun eigen gezondheid monitoren, fabrikanten van deze sensoren en zorgprofessionals die dankbaar zijn om de patiënten in hun praktijk die met deze innovaties willen werken. De medereizigers waren, net als wijzelf, enthousiast. Ook in de komende jaren blijven we reizen en ontdekken.
  • Selfcare: een echte én vitruele partner voor mensen die zich richten op of zorgen maken om hun gezondheid, maar niet in staat zijn dat alleen vol te houden. Ze zijn geen patiënt (meer) en willen dat vooral ook niet (meer) worden, of ze zijn patiënt maar willen ‘in control’ blijven. We zijn met Selfcare.io in 2014 op kleine schaal gestart en werken er naar toe in 2015 voor het grote publiek live te gaan. We zetten kleine stappen, want we hebben nog veel te leren.
  • Consultancy: ondersteuning geven aan bedrijven die veranderingen in de zorg willen initieren. Starten met een concrete vraag of idee en eindigen met een bruikbaar antwoord voor de implementatie ervan. Onze ervaring is dat het bij onze opdrachtgevers meestal niet ontbreekt aan ideeën, wel aan het vormgeven van de juiste organisatie en het op poten zetten van een financieel gezond business model. 
  • Congressen zijn er om werkers en denkers bij elkaar te brengen: niet alleen om het netwerk te verstevigen maar vooral om nieuwe ideeën op te doen. De eerste plannen liggen op tafel, in 2016 moet het eerste congres plaatsvinden.

De naam RediC wordt gevormd door een samenvoeging van (een deel van) de namen van de bedrijven van Tom en Jeroen: Red Medicine en iC25. Meer achtergrondinformatie vindt u hier.

© RediC 2013 - 2015